גנץ: "אני אדרוש הרחבת הסגרים לכל הערים האדומות"

    קובי פינקלר No Comments on גנץ: "אני אדרוש הרחבת הסגרים לכל הערים האדומות"

    שר הביטחון בני גנץ ביקר במפקדת אלון של פיקוד העורף, ואמר כי המערך כרגע יכול להגיע ל-4,000 חקירות ביום. בנוסף כיום יכולים לבצע 70 אלף בדיקות קורונה ביום. השר הבהיר בדבריו כי הסגר הבא יכלול על כל הערים האדומות

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון, בני גנץ, ביקר היום (שלישי) במפקדת "אלון" של פיקוד העורף והאחראים על מערך החקירות האפידמיולוגיות. במהלך הביקור השר גנץ עמד על התפתחות היכולות בקטיעת שרשראות ההדבקה ועל היערכות המפקדה לתקופת החורף.

    גנץ בירך על החלת תוכנית "אימוץ גאוגרפי" של פיקוד העורף, שבמסגרתה יחידות צבאיות ישובצו לתמיכה ביישובים הסמוכים, זאת בנוסף לתכנית "אנשי חיל 2" של מערכת הביטחון, שיצאה לדרך שלשום ב-128 יישובים ירוקים וצהובים ברחבי הארץ ונועדה לסיוע לרשויות המקומיות בקורונה. כמו כן, אישר שר הביטחון את תוכנית הרמטכ"ל להקמת חממה טכנולוגית שתסייע במאבק בקורונה.

    בסיום הביקור התייחס גנץ לפיגוע באוסטריה ואמר: "אני מבקש להביע זעזוע מהפיגוע הנתעב באוסטריה. הטרור יכול להרים את ראשו באירופה ובמקומות אחרים ומזכיר לנו היטב את הצורך בהתמודדות ובפעולה נחושה מולו. ליבנו היום עם אזרחי אוסטריה ועם חברי הקהילה היהודית בווינה, ועם העולם שצריך להתמודד בצידה של המגפה עם פעילות הטרור"

    לדברי גנץ, "ממערך קטיעת שרשראות שלא היה קיים כמעט- אנחנו יודעים לתחקר כ-4,000 אנשים ביום ולהכניס כ-40,000 לבידוד. יש לנו טכנולוגיות רשת, טפסים מקוונים, ויכולת להתמקד באזורים קונקרטיים. מ-10,000 בדיקות ביום בגל הראשון, עלינו ליכולת לבצע מעל 70 אלף בדיקות ביום ובקרוב נוכל לבצע 100 אלף בדיקות ביום".

    עוד הוסיף שר הביטחון, "אנחנו מגיעים היום לבתים של עשרות אלפי מבודדים במאות רבות של רשויות ומסייעים בפרויקט אנשי חיל- ביישובים אדומים, כתומים וירוקים".

    גם זאת הבהיר גנץ, "אבל זה לא יעזור אם הציבור לא ישתף פעולה. אני קורא לשיתוף פעולה כי רק בהקפדה על ההנחיות ובהיענות לתשאולים, אפשר יהיה לסיים את העניין. מי שמשקר בתחקיר- בסופו של דבר, מסכן בני אדם אחרים".

    בסיום דבריו הבהיר גנץ כי "אני מתכוון לדרוש להרחיב את הסגרים לכל הערים האדומות, כך נוכל לפעול במוקדי תחלואה מצד אחד, ולפתוח יותר ובזהירות את המקומות שאפשר מן הצד האחר. גם אלו שיצטרכו להיות בסגר לא יישארו לבדם ומאחור".

    אל הביקור התלוו: הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין, ראש "מגן ישראל" פרופ' רוני גמזו וראש "מגן ישראל" הנכנס, פרופ' נחמן אש, מפקד המפקדה המשימתית, תא"ל ניסן דוידי, ועוזר השר להתגוננות, משה אדרי.



    0 תגובות